Kanada – African Lion Safari

African Lion Safari, to park, w którym jest ponad 1.000 egzotycznych zwierząt i ptaków z całego świata. Park zlokalizowany jest ok. 1,5 godziny drogi samochodem od Toronto. Wybraliśmy się tam na jednodniową wycieczkę. Zwiedzanie parku polega na oglądaniu zwierząt, które przemieszczają się swobodnie, nie są zamknięte w klatkach. Powierzchnia Lion Safari jest ogromna i…

Kanada – jezioro Huron

Jezioro Huron jest czwartym co do wielkości jeziorem na świecie. Składa się z czterech części: jezioro główne, Zatoka Saginaw, Zatoka Georgian i Kanał Północny. Środkiem jeziora głównego biegnie granica między USA i Kanadą. Nazwa jeziora została nadana od nazwy plemienia Indian Huronów zamieszkujących okoliczne tereny do XVII wieku. Linia brzegowa jeziora Huron jest bardzo rozbudowana,…

Kanada – CN Tower

Canadian National Tower – to najbardziej charakterystyczny budynek w Toronto. Jest to wieża widokowa i telewizyjna. Dostrzec ją można z każdego punktu miasta. CN Tower została otwarta w 1976 roku. Do 2007 była najwyższą wolnostojącą budowlą świata – 533,33 m. Obecnie zdetronizowana została przez dubajski Burdż Chalifa. Na wysokości 351 m znajduje się klub nocny…

Kanada – Wodospad Niagara

Wycieczka nad Niagarę to był oczywiście obowiązkowy punkt programu podczas naszego pobytu w Kanadzie. Zarezerwowaliśmy pobyt w hotelu Hilton and Suites Niagara Falls, aby jeszcze bardziej poczuć ten klimat oraz móc obserwować wodospad z okien hotelu również nocą. Wodospad na rzece Niagara jest usytuowany na granicy Kanady (Prowincja Ontario) i Stanów Zjednoczonych (Stan Nowy Jork)….

Kanada – moja Arkadia

Lot z Warszawy do Toronto nie należy do najkrótszych, ale jakoś udało nam się go przeżyć. Natomiast pobyt w Kanadzie całkowicie zrekompensował te niewygody. Nasza podróż do Kanady odbyła się wprawdzie ponad 4 lata temu, ale do dnia dzisiejszego zdarza nam się wspominać wiele momentów, które tam przeżyliśmy. W Kanadzie byliśmy niecałe 3 tygodnie i…

Quem és, Porto?

Porto to dla mnie miasto, do którego chcę wracać. To przyjaciel, który na mnie czeka z otwartymi ramionami. Mam wrażenie, że tutaj żyje się wolniej i spokojniej, a do tego zdrowo. Portugalska kuchnia bogata jest w ryby i owoce morza, pyszne warzywa i soczyste, pełne aromatu i witamin owoce. Występują również idealne warunki do uprawiania różnych sportów…

Douro Regata de Barcos Rabelos

Dnia 10 września 1756 r. Sebastião José de Carvalho e Melo, znany jako Markiz de Pombal, utworzył pierwszy na świecie region winiarski o określonych granicach i pełnej klasyfikacji winnic. Aby uczcić tak ważne dla regionu Alto Douro wydarzenie, co roku 10 września organizowane są na rzece Douro Regata de Barcos Rabelos, czyli wyścig płaskich łodzi…

Plaża w Matosinhos i zachód słońca w Foz

Jadąc na kilka dni do Porto, warto przynajmniej jeden dzień spędzić na plaży w Matosinhos. Spacer promenadą, kąpiel w Atlantyku a później lunch w jednej z restauracji rybnych i znowu relaks na plaży to niewątpliwie przyjemny harmonogram dnia. Wszystko zależy oczywiście od pogody. My byliśmy we wrześniu. Było wprawdzie wietrznie, ale też bardzo słonecznie. Plaże…

Portugalskie ryby i owoce morza

Podobno w Portugali można zjeść jedne z najlepszych ryb i owoców morza na świecie. Wynika to m.in. z faktu, że ryby te są naprawdę świeże. W tym samym dniu, w którym zostaną złowione, trafiają na nasze talerze i do puszek. Rybacy wyruszający na połów wracają po paru godzinach. Nie ma więc konieczności konserwowania i w…

Podróż pociągiem historycznym wzdłuż rzeki Douro

Podróż pociągiem parowym wzdłuż rzeki Douro jest nie lada atrakcją nie tylko dla miłośników starych pociągów, ale i osób wrażliwych na piękno przyrody. Trasa pociągu przebiega bowiem przez najpiękniejszy odcinek Doliny Douro tj. od Pinhão do Tua. Na szczególną uwagę zasługuje stacja kolejowa w Pinhão, która zachwyca przepięknymi azulejos. Dokładny program wycieczki dostaliśmy w formie…

Nocleg w sercu Doliny Douro – Casa de São Domingos w Peso da Régua

Planując nasz urlop w Porto, chcieliśmy tym razem zawitać również do Doliny Douro. Aby uniknąć zbyt wielu godzin spędzonych w pociągu postanowiliśmy na jedną noc zatrzymać się w klimatycznej Casa de São Domingos w Peso da Régua. Nasz wybór okazał się strzałem w dziesiątkę. Miejscówka fantastyczna zarówno pod względem rewelacyjnej lokalizacji i pięknych widoków, jak i sympatycznej…